Missbruk av solarium

"Vad är det här?"
"Missbruk av solarium."

Hahhaa, från ett avsnitt av Beck, låter mycket roligare när man ser hela sammanhanget.

Kom just hem från stranden och åt lite kyckling, ris och fetaostsallad. :) Satt och solade med några vänner och pratade om allt möjligt. Mycket om en viss längtan tillbaka till en viss resa...

Så snubblade jag över en blogg, i vilken bloggerskan skriver om hennes hårda solande. Solarium nån dag i veckan, solning på stranden flera timmar per dag... Jag tänkte bara: "herregud, hon kommer att få hudcancer och rynkor!" Ganska vanlig reaktion. Fattar liksom inte grejen med att försöka ändra sitt pigment så att man ser ut som typ en indier. Inte för att jag har nåt emot andra hudfärger, men om man är född med nordiskt pigment ska man väl inte försöka ändra det helt?! Denna bloggerska är förresten ganska rasistisk och utlänningsfientlig, så är det inte ironiskt att hon vill bli mörkhyad när hon inte gillar mörkhyade människor?

För det första, VEM vill ha reptilhud som 30-åring? Kanske om man gillar den looken, men det tror jag inte om bloggerskan i fråga. Och pepparkakor? Vilka skönhetsideal. Reptilpepparkakor.

Sen handlar det även om en annan bloggerska. Hon solar flera timmar per dag och påstår att hon inte bränner sig. Hon vill bara ha "en fräsch bränna." Too much är aldrig fräscht. Speciellt inte när det gäller solbränna. Fast man inte bränner sig betyder det inte att huden inte skulle ta skada.

Själv solar jag måttligt. Har ganska ljus hy från början men blir ändå brun emellanåt. Skulle absolut inte orka ligga flera timmar i solen, blir bara rastlös då, haha. :D Och har inget emot utlänningar, mörkhyade, osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0