Tillbaka från Hangö

Yo cupcakes! Har inte bloggat nu på, let's see... tre dagar. Har nämligen varit i Hangö över veckoslutet. Dels för att hälsa på mormor där och dels för regattan. Regattan= stor happening, mycket folk, (segling, inom parentes ;P) och annat kul. Även konserter. Nåja, för er som inte vet, Hangö är Finlands sydligaste stad och riktigt vacker plats. Min mormors hus ligger precis vid stranden men det blev inget solas och badas eftersom vädret inte var det bästa... :/

Men, åkte dit på lördag. Fredagen spenderades med vännerna på stranden. Sol, prat och baaad. Hade riktigt ont i armarna på lördagen eftersom jag simmat en lång sträcka, men bra med motion! :)

Och nu en läskig händelse: söndag, kl. 04 på natten, Hangö. Skulle just gå och sova och märkte plötsligt att hunden smitit ut. Mitt i ett Hangö!! Fick panik och sprang i trosor och en skjorta ut, barfota, på gatan bland villorna. Sprang som en galning runt och ropade efter vovven i säkert i en halv timme. Fick verkligen panik och var helt hysterisk. När jag just tänkte ge upp, vad ser jag? Jo, hunden kommer sakta lunkande mot mig och ser skamsen ut. Går genast försiktigt fram till honom och tar upp honom i famnen. Stackarn får en massa skyllor och svordomar. Men också pussar och kramar.

Så nu sitter jag här i sängen, helt slut (sov knappt något) och läser en bok om sekter haha. Låter det inte sjukt? Nee, fick boken av mamma till julklapp och den är faktiskt intressant. Jehovas vittnen, Plymouthbröderna... HOT! ;P

Goodbye, cupcakes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0